Poldi Kuhl

Alumna/Alumnus
LIFE Berlin

External LIFE Fellow from 2004 to 2007, Freie Universität Berlin

Dr. phil.

Dissertation completed in May 2008

Family Matters: A Longitudinal Study on Within-Family Associations Between Family Context and Adjustment in Adolescence

(Advisors: Angela Ittel & Hans Merkens)


Selected Publications

Kuhl, P., Kocaj, A., & Stanat, P. (2022). Zusammenhänge zwischen einem gemeinsamen Unterricht und kognitiven und non-kognitiven Outcomes von Kindern ohne sonderpädagogischen Förderbedarf [Associations between joint education and cognitive and non-cognitive outcomes of students without special educational needs]. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 36(3), 181–206. https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000283

Kuhl, P., & Müller, U. B. (2020). Professionalisierung inklusiver Schulentwicklungsprozesse. Eine Analyse von Schulentwicklungszielen im Kontext einer Fortbildungsreihe für Lehrkräfte [Professionalization of inclusive school development: An analysis of school development goals in the context of a teacher training series]. Journal für Psychologie, 27, 192–211. https://doi.org/10.30820/0942-2285-2019-2-192

Kocaj, A., Kuhl, P., Jansen, M., Stanat, P., & Pant, H. A. (2018). Educational placement and achievement motivation of students with special educational needs. Contemporary Educational Psychology, 55, 63–83. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2018.09.004

Go to Editor View